A marketing anyagok azért készülnek, hogy kommunikáljuk vállalatunk termékeit és szolgáltatásait az elérni kívánt célcsoport felé. Egy egyedi, mégis hatékony marketing anyag segítségével lehetőségünk van kitűnni a versenytársaink közül.

Valószínűleg már többször találkozott kiváló marketing anyagokkal, például névjegykártyákkal, matricákkal és katalógusokkal. Néhányan a látványos ikonok erejét használják ki, míg mások érdekes színkombinációkat alkalmaznak figyelemfelkeltés és üzeneteik átadása céljából.  

Számos megjelenési forma közül válaszhatunk a print marketing eszközök gazdag tárházából. A következő útmutató segítségével egyszerűbb lesz eldöntenie, mely marketing anyagok lesznek a legmegfelelőbbek és leghatékonyabbak vállalata számára.  

Határozzuk meg a célt! 

A folyamat legfontosabb és legmeghatározóbb pontja, hogy körvonalazódjanak a céljaink marketing anyagunkkal kapcsolatban. Ehhez segítségül összeállítottunk 6 kérdést, amik megválaszolása után gyerekjáték lesz a megfelelő print forma kiválasztása. 

  1. Milyen üzenetet szeretnénk átadni a szóróanyag segítségével? 
  2. Kiket szeretnénk elérni? Ki a célcsoportunk? 
  3. Hol szeretnénk hirdetni? 
  4. Milyen marketing költségvetéssel dolgozunk? 
  5. Mennyire időérzékeny a kampányunk? 
  6. Hogyan fogjuk nyomon követni a reklám sikerességét?  

Ha minden kérdésre megvan a válaszunk, akkor bele is vághatunk a print forma kiválasztásába.

18 népszerű marketingeszköz  

A következőkben összegyűjtöttük a nyomtatott marketing anyagok legnépszerűbb és leghatásosabb formáit, valamint a felhasználásukhoz kapcsolódó alapinformációkat és előnyöket. 

Szórólap, reklámkiadvány 

Papír alapú hirdetőanyag, amely információkat, ajánlatokat vagy reklámüzeneteket tartalmaz. Igény szerint lehet egy vagy többoldalas. Alkalmas utcai terjesztésre, postaládás reklámra, kiskereskedelmi üzletekben történő elhelyezésre, vagy rendezvényeken való osztogatásra.  

Újsághirdetés 

Vállaltunk számára releváns újságban, magazinban vagy lokális reklámújságban történő megjelenésre is van lehetőségünk.

Hirdetőtábla

Nagy méretű tábla, általában kültéren elhelyezve, amely hirdetéseket, promóciókat vagy egyéb információkat tartalmaz. Forgalmas helyeken, városi területeken vagy bevásárlóközpontokban szokták elhelyezni, hogy széles körben érje el a potenciális ügyfeleket.

Névjegykártya

Kis méretű kártyák, amelyeken a vállalkozás neve és kapcsolatfelvételi információk szerepelnek. Networking eseményeken, konferenciákon, üzleti találkozókon, vagy bárhol, ahol a kapcsolatfelvétel kulcsfontosságú mindenképpen legyen a zsebünkben.

Katalógus

Informatív kis füzetek, amelyek részletes listában bemutatják a vállalkozás termékeit és szolgáltatásait. Bemutatókon és személyes értékesítés során bővebb és részletesebb információ átadására alkalmas.

Poszter, plakát, óriásplakát

Valamilyen falfelületre kihelyezett egy oldalas hirdető eszköz.

Sajtófal

Eseményeken használt logózott háttér felület, ami előtt a résztvevők fotózkodni tudnak. Ha a fotók felkerülnek a social media felületek egyikére, akkor máris az online térben is folytatódik a reklámunk.

Repitermékek

Promóciós ajándékok, például tollak, kulcstartók, esőkabátok, amelyeket rendezvényeken, konferenciákon vagy marketingkampányokon osztanak szét. Márkahűség növelésére alkalmas eszköz.

Köszönőkártya

Kis méretű kártya, ügyfelek vagy partnerek részére. Célja az üzleti kapcsolatok erősítése, ügyfélhűség növelése és természetesen, ahogy az elnevezésből világos, a köszönet.

Meghívó

Események, ünnepségek vagy fontos találkozók meghirdetésére és részvételre ösztönző nyomtatott anyag.

Kirakat dekoráció

Boltok, éttermek vagy vállalkozások kirakatainak díszítése, az esetleges szezonális promóciók kiemelésével. Nemcsak esztétikai élményt nyújt a járókelők számára, hanem az üzletbe való betérésre is motiválja őket.

Matrica

Öntapadó címkék, amelyeket különböző felületekre lehet felragasztani. Végtelen kihelyezési lehetőség áll rendelkezésünkre, tehetjük autóra, postaládára, termékcsomagolásra vagy akár a padlóra is.

Roll-up

Hordozható, álló tájolású reklámhordozó. Vásári standokon, konferenciákon és különböző eseményeken alkalmazzák. A roll-up időtállósága miatt, tartalmat illetőn érdemes olyat választani, ami több évig is releváns információ lehet.

Molinó

Általában PVC anyagból készül, strapabíró és időtálló hirdetőfelület. Bármilyen felületre elhelyezhető, kültérre és beltérre is alkalmas. Jól bírja az időjárás viszontagságait. Méretét tekintve bármekkora lehet, akár több darabból is összeállhat.

Megállító tábla

Üzletek bejáratánál vagy az üzletben kihelyezett akciós vagy új termékek közelébe érdemes helyezni, annak érdekében, hogy a vásárló figyelmét felkeltse. Emellett használják még rendezvényeken, kiállításokon, információátadás vagy iránymutatás céljából. Kivitelezés szempontjából a tábla lehet egy vagy kétoldalas.

Levél marketing

Ügyfél, érdeklődő vagy leendő ügyfél számára személyre szabott küldemények.

Kilincsakasztó

Kisméretű reklámhordozó, amely az ajtókilincsre kerül, hogy üzenetet közvetítsen. Amely szólhat az ott lakónak vagy a folyosón, lépcsőházban elhaladóknak. Használható szállodákban, irodaházakban vagy társasházakban is.

Egyedi ruha

Ruházati cikkek, amelyek a vállalat vagy márka logóját, szlogenjét viselik. Felhasználása lehet többek közt munkavállalói egyenruha, promóciós ajándékok, vagy értékesítési kampányok során magunkon viselt reklámhordozó.  

Miután áttekintettük a lehetőségeinket, válasszuk ki a céljainkhoz és költségvetésünkhöz leginkább illő eszközt. Fontos, hogy vegyük figyelembe a fenti kérdések során meghatározottakat. Reméljük, hogy a részletes útmutató segítségével megkönnyítettük a dolgát a megfelelő print marketing kiválasztásában. Kérjen ajánlatott tőlünk a felsorolt eszközök bármelyikére, nyomdai és terjesztési szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére!